Des del mes de setembre del 2014, des l'Associació Grup
IFAM estem desenvolupant un projecte meravellós anomenat "Competències i Empoderament com a factors
d'èxit escolar: estudi de les pràctiques de proximitat a les Unitats
d'Escolarització Compartida a Catalunya". Aquest projecte té com objectiu
analitzar en quina mesura el desplegament de pràctiques socials innovadores no
acadèmiques en entorns educatius formals pot tenir efectes positius en el
desenvolupament de competències relacionades amb l'èxit en la trajectòria
educativa de l'alumnat amb dificultats d'aprenentatge a secundària.
Pot ser l'empoderament un motor de canvi per trencar amb
trajectòries de fracàs dins el sistema escolar i des del sistema escolar?
És l'empoderament una eina innovadora per impulsar altres entorns d'aprenentatge?
Aquest projecte introdueix en el currículum educatiu de
l'alumnat de 3 Unitats d'Escolaritat Compartida, la UEC del Casal dels Infants,
la UEC de La Mina-Salesians i la UEC de Matarò-Salesians, la metodologia YOUTHME, una formació sobre d'Empoderament mitjançant el vídeo participatiu al
llarg de 8 mesos.
Aquesta capacitació de l'alumnat permet fer emergir els
factors protectors i enfortir les seves competències, produint-se un
reposicionament de l'alumne d'ell mateix i en relació al lloc que ocupa en la societat, i de la mateixa manera, amb la seva re-vinculació amb l'entorn
educatiu i amb els agents que hi formen part. Aquest procés de transformació
social no el pot fer sol, sinó que el grup l'impulsa i el sustenta a la vegada,
esdevenint un motor de canvi continuat.
Quan l'empoderament esdevé una eina de mediació i de suport mutu... passa que es dinamitzen entorns escolars i alguna cosa es comença a moure.
Il.lustracions: Jon Berkely /Nate Williams
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada